5 ключови въпроса, преди да започнете кампания
- Посещения: 2535
Нашите препоръки как да направите дарителска кампания чрез Platformata.bg. Преди да създадете кампания, започнете с петте ключови въпроса.
1. Познавате ли поне няколко човека, които ви вярват и биха ви дарили онлайн?
Ако не се сещате поне двама, на които да кажете за тази възможност и които вероятно ще реагират, помислете отново струва ли си усилието. Ако не ви идват на ум веднага, нека подскажем: хора, които ви имат доверие – на вас, на работата ви или на получателя на даренията, ако не сте вие. Хора, които ви харесват и биха одобрили идеята ви. Хора, които имат същото разбиране като вас и са за каузата ви. Хора, които вече са помагали по някакъв начин.
Сега сещате ли се? Ако да, продължете нататък!
2. Можете ли да вдъхнете доверие и в непознати?
Онлайн дарителството е различно от прозрачна кутия в магазин, продажба на коледни картички, дарение на ръка от фирма или човек. Казвате на виртуални дарители – дарете ни! Те може да ви познават, да са ви най-близките приятели от детството, които живеят наблизо или да са на другия край на света и да не ви познават – неведоми са пътищата в Интернет. За да го направят, трябва така да обясните кампанията си, че да разберат кои сте вие (или кой е получателят), за какво става въпрос и да ви повярват, докато четат на смартфоните или компютрите си. Преди да ви повярват дарителите, задайте си въпроса – вие лично вярвате ли в целта и смисъла на кампанията?
3. Как да представите идеята си разбираемо и убедително?
Напишете с няколко изречения представяне на вашата кампания - какъв проблем има, какво е решението, какъв ще е ефектът за засегнатите хора, колко ще струва? Кой е получателят (ако вие сте инициатор, различен от получателя) – опишете с 1-2 изречения резултати и постижения или друга отличима характеристика. Направете проверка – дайте този текст на други хора за обратна връзка: дали е разбираем, дали е казано най-важното, става ли ясно колко хора са засегнати, каква ще е ползата, убедително ли е? Следете дължината на текста – да е кратък.
4. Кое е първото нещо, което дарителите ще видят?
Името на кампанията! Когато едно заглавие се свързва с читателя, когато дава отговор на някакъв въпрос, решава проблем и предизвиква емоции, читателят ще прочете и останалия текст! Отделете на името време, колкото е нужно. Синтезирайте важното - как бихте описали идеята пред някого с шест думи или с по-малко? Platformata.bg има лимит от 75 знака за заглавие на кампанията. Създайте няколко варианта, преди да изберете. Името трябва да е кратко, едновременно емоционално въздействащо и информативно. Фраза, в която има послание. Действайте в името! Глаголът в него е като двигателя за автомобила – без него колата не се движи.
5. Имате ли подходящи визуални материали?
Защо? Читателят първо ще види образи, а после ще вникне в текста, така е устроен мозъкът. Изберете качествени снимки, свързани с темата на кампанията, на които има движение и емоция. Добавете видео от свързани събития, ако имате. При възможност направете собствено видео обръщение към дарителите, в което използвайте текста от точка 3. Кратко до 1-2 минути, емоционално и искрено представяне е напълно достатъчно, може да се направи с телефон или видео заснемане на обикновен фотоапарат.
Практически съвети ще намерите в секцията Как да създадем кампания? (стъпка по стъпка)